Tuesday 6 March 2007

Introductie

Buenos dias lezers van dit eerste bericht,

The world is our playground heb ik gemaakt om de reiziger en op het moment de reiziger in Spanje een helpende hand te kunnen bieden.
Spanje is gunstig gelegen voor de Nederlandse reiziger, het is hier bijna altijd lekker weer, je hebt veel verschillende soorten landschappen en de overstap naar Marokko, Frankrijk, Andorra, Gibraltar, of Portugal is zo gemaakt!

Ik ben hier zelf voor een half jaar beland in de stad Salamanca. Deze stad is echt onwijs mooi en vergeven van cultuur.
Het leven hier is zogezegd 'CHill' en ik vermaak me hier prima!
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen en handige tips en tucs met jullie delen.
Informatie over de omgeving en andere onderwerpen zullen ook aan bod komen zodat je alvast een stukje van de Spaanse cultuur kunt proeven.

Salamanca een stad eeuwen oud en vol van verschillende gebouwen met allerlij bouwstijlen, veel mooie exposities en musea. Ook heb je hier vele volksfeesten laatst nog carnaval en binnenkort 'semana santa!'
De stad ligt 2,5 uur rijden vanaf Madrid en een enkeltje kost maar 15 euro, in Spanje is reizen een stuk voordeliger dan in Nederland....dat zou onze overheid ook maar eens moeten regelen!
Er zijn hier veel buitenlandse studenten, dit verschijnsel heeft te maken met de plaatselijke universiteit, de grootste van Spanje. Je kunt hier overal Spaans leren op taalscholen en je kunt hier werkelijk alles studeren wat je maar wilt.
Uit eten en stappen tot in de vroege ochtenduren is hier een onderdeel van de cultuur en er is voor iedereen wat wils.

Binnenkort meer ik zeg voor nu,

Hasta la vista

No comments: